Få svar på DIT spørgsmål om ebøger, ekurser og medlemssider!
Få gratis hjælp til at komme i gang med din egen ebog eller medlemsside. Det eneste, du skal gøre er, at sende mig en email.
Jeg vil herefter lægge mit svar på denne blog. (Du er velkommen til at være anonym).

Send dit spørgsmål om ebøger og medlemssider til mig herfra.

Sæt din pris efter værdi ikke efter dine konkurrenter

Skrevet af Bjarke Klüwer

Sælg på den værdi dit produkt indeholder og tilbyder kunden, ikke hvad alle andre sælger deres produkt til. Ellers ender det hurtigt med at blive en konkurrence i hvem der er villig til at have den laveste pris og derved tjene færrest penge.

Forestil dig at smertestillende piller eller allergipiller blev solgt på baggrund af sen værdi produktet har for forbrugerne. For hvor meget er du villig til at betale for at slippe af med din dundrende hovedpine eller din allergi der giver dig til at nyse og giver dig kløende og løbende øjne? Så ville prisen ikke længere være én krone pr. Pille men langt højere. Til dette faktum kommer så også at blive disse piller er det,svært at komme med én hook der skal overbevise kunden om hvorfor se skal vælge lige netop én bestemt pille fremfor en anden. Derfor er konkurrencen gået hen at blevet én konkurrence på to ting: konkurrence på pris og markedsføring.

Et andet eksempel er bøger og musik. Disse to ting er også blevet offer for "hvad sælger mine konkurrenter deres produkt for?". For hvis du kigger på din yndlingsmusik eller bog og ser på hvor meget glæde, du har fået ud af det, så vil du sandsynligt være enig med mig i at du har betalt langt mindre end musikken eller bogen er værd for dig.

Vil du vide mere om hvordan du tjener penge på at sælge informationsprodukter?

Tilmeld dig her og modtag mit nyhedsbrev med vejledninger, tips og tricks til at tjene penge på informationsprodukter.